Klantenservice

Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten in Nederland

Bestellingen met een bestelwaarde boven €250,- worden gratis verzonden door heel Nederland (m.u.v. de waddeneilanden). Bij bestellingen onder €250,- brengen wij een klein deel van de verzendkosten in rekening, namelijk €6,95. In het geval van een groot pakket zullen de verzendkosten 19,95 zijn.

Verzendkosten voor specifieke regio’s en andere landen

De verzendkosten voor leveringen in België bedragen €14,95. Bij bestellingen boven €500,- worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

Wanneer je een bestelling op de waddeneilanden geleverd wilt hebben hanteren wij €50,- bezorgkosten. Deze levering kan tot 5 werkdagen duren.

Hoe werkt het bestelproces?

Wanneer je een artikel hebt gevonden dat je wilt bestellen kan je deze toevoegen aan de winkelwagen. Na het toevoegen kom je in een online winkelwagen met een overzicht van de bestelde producten. In dit overzicht kan je bestelling worden gecontroleerd en eventueel worden aangepast. Wanneer je de bestelling wilt afronden druk je op ‘doorgaan naar afrekenen’. Je wordt doorverwezen naar een menu waar je jouw gegevens kunt invullen. Na het invullen van de gegevens kan je de bestelling plaatsen en een betaalmethode selecteren. Na het afronden van de betaling krijg je een bevestigingsmail van de bestelling.

  1. Vul je gegevens zo compleet mogelijk in om de bestelling probleemloos te laten verlopen. Wil je het product op een ander adres laten bezorgen? Vink dan ‘verzenden naar een ander adres’ aan en vul vervolgens het desbetreffende adres in.
  2. Kies de gewenste bezorgmethode. Je kunt jouw bestelling kosteloos afhalen bij ons magazijn in Dordrecht. Indien je het product liever wilt laten bezorgen kun je deze optie aanvinken. De verzendkosten bedragen standaard €6,95 voor pakketten en €19,95 voor grote pakketten. Als het totale orderbedrag   meer dan €250,- bedraagt, is de verzending gratis.
  3. Kies nu via welke betaalmethode je wilt betalen. Je hebt de keuze om via IDEAL, Paypal, Mastercard, Visa, Maestro, Klarna of Mistercash wilt betalen. Wanneer je alle stappen hebt ingevuld en de bestelling hebt gecontroleerd kun je jouw bestelling plaatsen. Vergeet niet om onze algemene voorwaarden te lezen en deze vervolgens te accepteren.

Kan ik zelf een tuinset of loungeset samenstellen?

Je kunt in onze webshop een set selecteren of deze zelf samen stellen door de tafel en stoelen los te bestellen. Het is niet mogelijk losse delen van de getoonde loungesets te bestellen. Mocht je vragen hebben tijdens het bestellen kun je altijd contact met ons opnemen.

Is www.budgettuinmeubelen.nl veilig?

Het bestellen van artikelen online is erg makkelijk, snel maar ook veilig. Je kunt jouw aankoop veilig en betrouwbaar bestellen via www.budgettuinmeubelen.nl, dit wordt gegarandeerd door het webwinkel keurmerk.

Wij maken gebruiken van een beveiligde websiteomgeving. De URL in de adresbalk ziet er al volgt uit: https://budgettuinmeubelen.nl

“https://” geeft aan dat het een beveiligde verbinding is.
“http://” duidt op een normale verbinding.

Kan ik zakelijk bestellen?

Wanneer je een zakelijke bestelling met meerdere aantallen wilt plaatsen adviseren wij om contact met ons op te nemen. Dit kan telefonisch via 078 – 20 32 078 of via e-mail naar info@budgettuinmeubelen.nl

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

In onze showroom kun je contant betalen of per PIN. Wanneer je jouw bestelling wilt afhalen kan je vooraf in de webshop betalen of in onze showroom.

De webshop hanteert verschillende betaalmogelijkheden;

  • IDEAL
  • Apple Pay
  • Creditcard
  • Paypal
  • KBC/CBC betaalknop
  • SOFORT banking
  • Directe bankoverschrijving
  • Bancontact / Mistercash

Kan ik contant betalen?

Bij het afhalen van de producten in onze winkel kan je contant betalen. Betalen bij aflevering is niet mogelijk. Dit omdat wij de bestellingen verzenden met een externe transporteur.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

De prijzen op de website zijn inclusief 21% BTW.

Maakt Budgettuinmeubelen.nl gebruik van kortingscodes?

Op de producten van Budget Tuinmeubelen kan een kortingscode worden toegepast. Deze kortingscodes worden in actieperiodes vrijgegeven.

Wat is de levertijd als ik een bestelling plaats?

Wanneer je een bestelling voor 12:00 plaatst, kan deze de volgende (werk)dag bij je worden afgeleverd. Indien je een bestelling later geleverd wilt krijgen kun je gebruik maken van de ‘gewenste leverdatum kiezer’. Je kunt er dan voor kiezen jouw bestelling tot een maand later bij je te laten afleveren. Wil je jouw bestelling meer dan 1 maand na bestellen ontvangen? Dan kan je dit aangeven in de bestelnotities.

Als je de bestelling wilt afhalen is dit direct na het plaatsen van een bestelling mogelijk tijdens onze openingstijden. De openingstijden zijn als volgt:

Maandag 09:00 – 18:00
Dinsdag 09:00 – 18:00
Woensdag 09:00 – 18:00
Donderdag 09:00 – 21:00
Vrijdag 09:00 – 18:00
Zaterdag 09:00 – 17:30
Zondag 12:00 – 17:00

Wat zijn de bezorgkosten?

Bezorgkosten in Nederland

Bestellingen met een bestelwaarde boven €250,- worden gratis bezorgd door heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden). Wanneer het bestelbedrag onder €250,- is hanteren wij een bezorgtarief van €6,95 voor pakketten, €19,95 voor grote pakketten en €29,95 voor producten die als stukgoed worden verzonden.

Bezorgen in specifieke regio’s en andere landen

Bij verzendingen naar Belgie en Duitsland hanteren wij een bezorgtarief van €14,95,- tenzij het totale orderbedrag hoger is dan €500,-. In dit geval is de verzending gratis.

Wanneer je een bestelling op de waddeneilanden geleverd wilt hebben hanteren wij €50,- bezorgkosten. Deze levering kan tot 5 werkdagen duren.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

Wanneer je voor 12:00 besteld kunnen wij het product de volgende dag bij je afleveren. Als je de bestelling liever op een andere datum wilt laten afleveren kan je dit aangeven tijdens het bestelproces. Het is niet mogelijk om een specifiek tijdstip door te geven. Hiervoor zijn wij afhankelijk van onze transporteur.

Sommige producten worden verzonden via PostNL. Als jouw bestelling is verzonden met PostNL krijg je hiervan een bevestiging via e-mail. je kunt dan het pakket volgen via de meegestuurde track & trace code. Met deze code kun je ook het afleveradres of tijdstip wijzigen.

Voor meer informatie over de specifieke levertijd van jouw bestelling kun je contact opnemen met onze transporteur. je krijgt dan direct iemand van de planning aan de telefoon en kunt meteen vragen rond welk tijdstip ze verwachten in jouw woonplaats af te leveren. Let op: dit geldt alleen als je geen track & trace code van PostNL hebt ontvangen.

Van Leeuwen Logistics – 0180 – 51 21 66

Kan ik mijn bestelling in Dordrecht afhalen?

Als je ervoor kiest de bestelling af te halen in Dordrecht kun je dit doen tijdens onze openingstijden. Mocht het niet lukken om tijdens de openingstijden langs te komen kun je contact met ons opnemen om de producten op afspraak af te halen.

Zijn alle artikelen op voorraad?

Alle producten die op de website als voorradig staan, zijn aanwezig in ons magazijn in Dordrecht.

Hoe werkt het afhalen?

Tijdens het bestelproces kun je kiezen voor ‘bestelling afhalen in onze winkel’. Wanneer je voor deze optie kiest kun je je elk gewenst moment tijdens onze openingstijden in onze winkel melden. Je hoeft hiervoor geen afspraak te maken.

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Dit is uiteraard mogelijk. Als je een bestelling wilt ruilen kan je contact opnemen met onze klantenservice. Wij proberen altijd tot de beste oplossing te komen. Wanneer je een product online hebt besteld kan je dit gratis retourneren in onze showroom te Dordrecht. Daarnaast is het ook mogelijk om je bestelling door ons op te laten halen via een externe transporteur. De kosten hiervoor bedragen €39,95.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Bij Budget Tuinmeubelen is het mogelijk om je bestelling te retourneren of te ruilen binnen 14 dagen. Dit kan geheel kosteloos door het geleverde product te retourneren in onze showroom te Dordrecht. Daarnaast is het ook mogelijk om de bestelling op te laten halen door onze transporteur. De kosten hiervoor bedragen €39,95. Mocht de bestelling bij levering of bij afhalen incompleet of beschadigd zijn, verzoeken we je zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. Houd rekening met dat kleuren in de webshop soms kunnen afwijken van de werkelijkheid. We gaan er vanuit dat je de verantwoordelijkheid neemt die komt kijken bij het kopen op afstand.

Retourbeleid Budget Tuinmeubelen

Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Als de producten zijn geretourneerd krijg je het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor het transport terug naar onze winkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket of 39,95 per pallet. Voor de exacte tarieven kun je jouw vervoerder raadplegen. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om hiervan gebruik te maken kun je contact met ons opnemen via Klantenservice@budgettuinmeubelen.nl Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Hoe lang heb ik garantie op mijn tuinmeubelen?

Bij Budget Tuinmeubelen heb je 2 jaar garantie op de geleverde tuinmeubelen. Dit is de wettelijke garantie die de consument minimaal van een product kan verwachten. Budget Tuinmeubelen streeft echter naar kwalitatieve tuinmeubelen die een langere levensduur als 2 jaar heeft. Mocht zich binnen deze 2 jaar een probleem voordoen zal Budget Tuinmeubelen dit voor haar rekening nemen.

Hoe kan ik mijn product aanbieden ter reparatie?

Wanneer er zich een probleem voordoet vragen wij je om ons te mailen op klantenservice@budgettuinmeubelen.nl met een duidelijke foto + uitleg van het probleem. Door duidelijke foto’s kunnen wij een sneller een passende oplossing bieden. Wij streven ernaar om iedere e-mail binnen 1 dag te beantwoorden. Uiteraard kan je ons ook telefonisch benaderen.

Kan ik na de garantieperiode bij Budget Tuinmeubelen terecht?

Mocht de garantieperiode verlopen zijn willen wij uiteraard nog helpen met de reparatie van het product. Je kam in dit geval contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe kan ik een klacht melden?

Mocht je een klacht hebben dan vernemen wij dit graag. Je kunt telefonisch contact opnemen met onze klantenservice of een mail sturen naar klantenservice@budgettuinmeubelen.nl. Door een klacht te melden kunnen wij onze webshop in de toekomst verbeteren. Mocht de klacht product gerelateerd zijn verzoeken wij je om het ordernummer en een foto van het product mee te sturen.

Hoe werkt de laagste prijs garantie?

Budget Tuinmeubelen garandeert de laagste prijs. Deze garantie kunnen wij bieden doordat wij ons assortiment beperkt houden en grootschalig inkopen. Indien je het betreffende product toch voor een lagere prijs aantreft en het product voldoet aan de voorwaarden, kun je contact met ons opnemen. Niet alleen wordt de verkoopprijs aangepast, je krijgt ook het verschil in prijs retour! Dit geldt tot een week na de aankoop.

Wat zijn de voorwaarden?

  • Het product is identiek.
  • Het gaat om de prijs inclusief levering en/of bezorgkosten.
  • Het desbetreffende product is bij de andere partij op voorraad.
  • De prijs is online aantoonbaar.
  • Het is een nieuw product.
  • Het product is leverbaar in Nederland.

Heb je een klacht?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@budgettuinmeubelen.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Overige vragen

Heb je een vraag waarvan je het antwoord niet hebt kunnen vinden tussen de veel gestelde vragen? neem dan contact op met onze klantenservice. Dit kan telefonisch, via de chatfunctie op de website of per e-mail.

T:  078 – 20 32 078
E: info@budgettuinmeubelen.nl